EV startuolis „Canoo“ paskelbė apie bankrotą ir nutraukia veiklą

Septynerius metus gyvuojantis elektromobilių startuolis „Canoo“ iškėlė bankroto bylą ir „nedelsdamas nutrauks veiklą“. Bendrovė likviduoja savo turtą Delavero bankroto teisme pagal 7 skyrių.
Vėlai penktadienį paskelbtame pranešime spaudai bendrovė nurodė, kad „diskusijose su užsienio kapitalo šaltiniais“ nepasisekė, taip pat atkreipė dėmesį į nesugebėjimą užsitikrinti finansavimą iš JAV Energetikos departamento paskolų programos biuro. skolinimo šėlsmas blėstančiomis Bideno administracijos dienomis.
„Canoo“ savo bankroto byloje nurodė, kad yra skolinga mažiau nei 49 kreditoriams, kurių neįvykdyti įsipareigojimai siekia nuo 10 iki 50 mln. Ji teigė turinti mažiau nei 50 000 USD turto.
Bankroto byla pateikta praėjus vos kelioms savaitėms po to, kai Canoo atleido likusius savo darbuotojus ir nedirbo savo gamykloje Oklahomoje. 2024 m. bendrovė stengėsi, kad daugiau nei keli elektriniai furgonai patektų į potencialių klientų rankas, ir patyrė daugybę vadovų pasitraukimų. Lapkričio viduryje jis banke turėjo vos 700 000 USD.
„Canoo“ yra naujausias EV startuolis, kuris bankrutavo po to, kai susijungė su specialios paskirties įsigijimo bendrove (SPAC), kaip trumpą kelią į viešumą. „Electric Last Mile Solutions“ buvo pirmasis 2022 m. birželio mėn. Tačiau nuo to laiko „Fisker“, „Lordstown Motors“, „Proterra“, „Lion Electric“ ir „Arrival“ įvairiose savo šalyse pateikė įvairaus lygio apsaugą nuo bankroto. („Canoo“ įsigijo „Arrival“ turtą iš nemokumo 2024 m., tačiau neaišku, ar kada nors panaudos jį.)
„Canoo“ paskelbė apie planus susijungti su SPAC Hennessy Capital Acquisition Corp. 2020 m. rugpjūčio mėn., o gruodžio mėnesį paskelbė apie tai, kad surinktų apie 600 mln. Per kelerius metus nuo tada, kai buvo paskelbta viešai, bendrovė pagamino nedidelį skaičių savo burbuliuojančių elektrinių furgonų ir perdavė juos partneriams – kai kurie mokėjo – nori išbandyti transporto priemones. Jungtinių Valstijų pašto tarnyba, Gynybos departamentas ir NASA turi arba turėjo „Canoo“ transporto priemones.
Vienu metu bendrovė netgi kreipėsi į „Walmart“, kuri sutiko 2022 m. iš „Canoo“ įsigyti net 10 000 elektromobilių. Tačiau sandoris iš esmės buvo neįpareigojantis ir mažmeninės prekybos milžinei nekėlė jokios rizikos.
„Canoo“ 2017 m. pabaigoje įkūrė susiskaldžiusi vadovų grupė, kuriai atsibodo dramos, susijusios su kitu elektromobilių startuoliu, kuriame jie tuo metu dirbo, „Faraday Future“. Iš pradžių vadinami „Evelozcity“, šie vadovai sukūrė modulinę elektrinių transporto priemonių platformą, galinčią maitinti įvairių formų ir dydžių kabinas, ir panaudojo pažangias technologijas, pvz., „Steer-by-wire“ sistemą.
„Canoo“ idėjos buvo pakankamai patrauklios, kad startuolis vienu metu derėjosi su „Apple“, kuri domėjosi galimomis investicijomis ar net įsigijimu, kaip būdu paskatinti paties technologijų milžino slaptą elektromobilių projektą. Buvęs CTO ir vienu metu „Canoo“ generalinis direktorius Ulrichas Kranzas padėjo vykdyti „Apple“ automobilių projektą, kol jis buvo išformuotas 2024 m.
Tačiau „Canoo“ patyrė daugybę pokyčių po to, kai jis pasirodė viešai ir įgijo naują Tony Aquila pirmininką ir generalinį direktorių, kuris investavo į įmonę prieš susijungimą.
Serijinis verslininkas Aquila nedelsdamas nukreipė Canoo dėmesį nuo pardavimo vartotojams ir suteikė pirmenybę komerciniams laivynams. Savo laikrodyje Canoo ne kartą keitė planus, ar statys savo elektrines transporto priemones, ar atliks darbus iš išorės. Vienu metu „Canoo“ paskelbė, kad perkelia savo būstinę į Bentonvilį, Arkanzasą – „Walmart“ namus, bet tada to niekada neįvykdė. Vietoj to, bendrovė praleido metus, bandydama atsispirti kelioms gamykloms Oklahomoje.
Atrodė, kad paties Akvilos finansų įmonei buvo naudingas jo postas bendrovės viršūnėje. 2023 m. „Canoo“ išleido dvigubai daugiau savo menkų pajamų Akvilos įmonei, kad sumokėtų už naudojimąsi įmonės lėktuvu. Remiantis teisės aktų dokumentais, „Canoo“ taip pat išsinuomojo biuro patalpas iš „Aquila“ įmonės.
Pastaraisiais mėnesiais Canoo gyvavo ir Akvilos įmonė. Įmonė paskolino Canoo kelis milijonus dolerių, kad lemputės būtų įjungtos dar spalio mėnesį. Šios paskolos buvo užtikrintos „pirmo prioriteto turto areštu ir užstatu“ už įrangą, esančią „Canoo's Oklahoma City“ objekte.
Visą savaitę burbuliavo bankroto ženklai. „Reddit“ vartotojai pastebėjo, kad bendrovės reklaminis skydas prie jos biuro Justine, Teksase, buvo nuimtas. Keli atostogose buvę darbuotojai „TechCrunch“ pasakė, kad gavo oficialius pranešimus apie nutraukimą. Kai kurie žmonės, įnešę 100 USD indėlių, kai įmonė dar planavo parduoti nuolatiniams klientams, pradėjo atgauti pinigus.