Kai po karšto starto atsiranda didelė įmonė, tai nėra „slam dunk“ sprendimas parduoti
Praeitą mėnesį pirmą kartą pasklido gandai, kad „Google“ imasi debesų saugos startuolio „Wiz“ ir buvo pateiktas 23 mlrd. USD pasiūlymas – pats pelningiausias kada nors pasiūlytas startuoliui. Prieš pasibaigiant sandoriui, būtų buvę daug judančių dalių, todėl teisinga paklausti: kokia yra mechanika, kai pradedamas toks didelis sandoris, ir kaip startuolis nusprendžia parduoti ar ne?
Kalbėjomės su Jyoti Bansal, kuris yra „Harness“ įkūrėjas ir generalinis direktorius – kūrėjų įrankių startuolis, surinkęs apie 575 mln. Nors Bansalas neturi tiesioginių žinių apie „Google Wiz“ derybų procesą, jis patyrė didelės įmonės malonumą, kai po ankstesnio paleidimo „AppDynamics“ pasirodė „Cisco“. „Cisco“ įsigijo įmonę likus vos kelioms dienoms iki jos išleidimo į biržą 2017 m. už 3,7 mlrd.
Jis sako, kad tokius sandorius lemia trys veiksniai. Pirma, koks pasiūlymas yra rimtas ir ar jis konkretus, ar tik tiriamasis. Tikėtina, kad tokiai privačiai bendrovei kaip „Wiz“ iš pradžių tai bus tiriamoji, nes nėra tiek daug viešos informacijos apie jos finansus, kaip tai būtų viešai įmonei.
Bansalis sako, kad kai jis vedė „AppDynamics“ derybas su „Cisco“, jis neseniai pateikė S-1 SEC ir visos jo finansinės kortelės jau buvo pateiktos. „Taigi pirkėjui privačios bendrovės, kuri yra IPO kelyje, įsigijimas ir kelios dienos po IPO iš esmės nesiskiria nuo valstybinės bendrovės įsigijimo“, – sakė jis. „Visa jiems reikalinga informacija yra ten, ir jiems nereikia jaudintis, jei jiems trūksta informacijos arba informacija nėra švari, patikrinta ar patikrinta.
Kai nustatote, kokia rimta įmonė yra, turite išsiaiškinti, ar tai būtų tinkama. „Antras bet kokios rūšies piršlybų veiksnys yra tai, kokia yra jungtinės įmonės priežastis? Ar tai įdomu? Ar tai įdomu?” Taip pat turite atsižvelgti į tai, kas atsitiks jūsų darbuotojams ir jūsų produktams: ar kai kurie darbuotojai neteks darbo? Ar produktai bus nebenaudojami arba atšaukti?
Galiausiai ir, ko gero, svarbiausia, turite atidžiai išnagrinėti sandorio ekonomiką, kad pamatytumėte, ar jie prasmingi ir ar jie yra gera vertė akcininkams. Žvelgiant iš Wiz perspektyvos, tai buvo didžiulis pasiūlymas (darant prielaidą, kad gandai buvo tikslūs), kuris 46 kartus viršijo dabartinį ARR ir 23 kartus didesnį nei numatomas 2025 m. ARR. Vis dėlto Wiz manė, kad būtų geriau likti privačia įmone.
Bansalo atveju, kai Cisco atvyko į teismą, jis dalyvavo savo įmonės IPO parodoje. Praėjo kelios dienos, kol bendrovė pateko į viešumą, tačiau net ir turint informaciją, kurią Cisco turėjo analizuoti, kilo diskusijų ir Bansaliui nebuvo lengva atsisakyti savo kūdikio, net jei kaina galiausiai buvo tinkama.
Abi bendrovės žinojo, kad prieš juos buvo griežtas terminas. Kai įvyks IPO, tai būtų taip. Derybos baigėsi trimis pasiūlymais, o kai jos baigėsi, Cisco gavo savo įmonę. „Galiausiai tai priklauso nuo to, kas yra geriausia visiems akcininkams rizikos ir atlygio požiūriu. Viskas priklauso nuo to, kokia yra rizika būti nepriklausomam, palyginti su atlygiu už pardavimą“, – sakė Bansal.
Pirmasis pasiūlymas atitiko IPO vertę ir buvo lengvas ne. Antrasis buvo geresnis, bet jį aptaręs su valdyba Bansal vėl pasakė ne. „Tada jie grįžo su trečiuoju pasiūlymu, o trečiajame pasiūlyme mūsų akcininkams buvo prasminga parduoti įmonę rizika ir atlygis. Ir parduoti jie padarė 2,5–3 kartus daugiau nei IPO vertinimas.
Nesunku manyti, kad rizikuojant milijardais dolerių būtų lengvas sprendimas parduoti, bet taip tikrai nebuvo. „Tai nebuvo lengvas mūsų sprendimas. Skamba, kaip [$3.7 billion] yra labai lengvas sprendimas“. Tačiau jis sako, kad turite apklausti savo investuotojus, kolegas vadovus, valdybos narius – ir jie visi turi skirtingus interesus, ir jūs stengiatės priimti teisingą sprendimą visiems dalyvaujantiems.
Wiz manė, kad geriau likti nepriklausomam. „AppDynamics“, kai artėjo IPO termino spaudimas ir buvo pateiktas geras pasiūlymas, bendrovė pagaliau to pasirinko. „Taigi, kad galėtume savarankiškai išaugti iki dviejų su puse įvertinimo, tris kartus daugiau nei mūsų IPO vertinimas, mums būtų prireikę mažiausiai trejų metų gero vykdymo, kad į jį įaugtume“, – sakė jis. „Ir buvo daug nežinomųjų, didelė rizika įmonei, pavyzdžiui, tai, kas nutiks per ateinančius trejus metus.
Tačiau tai nereiškia, kad jis nesigaili, nors daugiau nei 300 savo darbuotojų padarė milijonieriais dėl sandorio ir asmeninio turto. Žvelgdamas atgal į pranešimo laiką, jis supranta, kad visiškai įmanoma, kad jis galėjo uždirbti tiek pinigų ir dar daugiau.
„Aš visada galvoju, kuo AppDynamics galėjo tapti, jei būtume įvykę IPO. Yra daug nežinomųjų, o pažvelgus atgal, 20/20, bet jei pažvelgsite atgal, mes pardavėme įmonę 2017 m., Keleri metai po šio pardavimo, po 2017 m., buvo vieni geriausių klestėjimo metų technologijų pramonėje, ypač B2B SaaS“, – sakė jis. Galų gale jis galėjo uždirbti daugiau, bet vietoj to įkūrė „Harness“ ir džiaugiasi kurdamas antrą įmonę.
Svarbu pažymėti, kad „Wiz“ pasiūlymas tebėra paskęstas gandų, todėl tai gali būti tiek pinigų, o ne. Tačiau jei taip būtų, įkūrėjai taip pat galėtų apgailestauti, jei „Wiz“ neužaugs iki tokios vertės, kokią galėjo turėti, jei būtų paėmęs didelius pinigus ir pradėjęs veikti.