Kalbėjomės su vaikinu, kuris įstrigo Waymo robotaksi ant svaiginančios kilpos
Prieš mėnesį socialinėje žiniasklaidoje išplito vaizdo įrašas apie Waymo robotaksi, įstrigusį žiedinėje sankryžoje – pavienį incidentą, kai transporto priemonėje nebuvo keleivių, pasak Waymo.
Matyt, tai nebuvo vienkartinis dalykas.
Maždaug tuo pačiu metu kitame „Waymo robotaxi“ skridęs į Finikso oro uostą, dirbtinio intelekto konsultacijų įmonės „Digital Mind State“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Mike'as Johnsas taip pat atsidūrė aplink automobilių stovėjimo aikštelę, negalėdamas sustabdyti automobilio ar išlipti.
Vaizdo įrašai buvo paskelbti per kelias dienas vienas nuo kito. „Waymo“ nepatvirtino, ar incidentai įvyko tuo pačiu metu, ar buvo kitų panašių cikliškų incidentų, tačiau teigia, kad išleido programinės įrangos naujinimus, kad išspręstų problemą.
Johnsas įstrigo „Waymo“ kelyje, važiuodamas per kilpą „mažiau nei septynioms minutėms“, bet jis sako, kad tai „jautėsi kaip amžinai“, ypač dėl to, kad bijojo, kad praleis skrydį, ir klausė, ar automobilis nebuvo nulaužtas. Tai buvo antras jo kartas su Waymo robotaxi.
„Waymo“ atstovas patvirtino incidentą. „Šis įvykis įvyko gruodžio pradžioje ir nuo to laiko buvo sprendžiamas reguliariai atnaujinant programinę įrangą. Transporto priemonė baigė motociklininko kelionę ir jie nebuvo apmokestinti už važiavimą.
„Waymo“ klientų aptarnavimo specialistas paskambino į automobilį be Johnso raginimo, jis sakė „TechCrunch“. Agentė sakė gavusi pranešimą, kad jo automobilyje „gali būti kokių nors maršruto problemų“, remiantis incidento vaizdo įrašu, kuriuo pasidalino Johnsas.
Kad išspręstų problemą, specialistas paprašė Johnso atidaryti savo „Waymo“ programą ir „apatiniame kairiajame programos kampe bakstelėti „Mano kelionė“, į kurį Johnsas atsakė: „Ar negalite to padaryti? Turėtum mokėti tvarkyti, perimti automobilį, tau nereikia mano telefono“.
Sąžiningas klausimas, kurį reikia užduoti, atsižvelgiant į tai, kad toks perėmimas neva yra skirtas nuotoliniam asistentui.
„Neturiu galimybės valdyti automobilio“, – prisipažino ji.
„Waymo“ pasakoja „TechCrunch“, kad jos vairuotojų palaikymo agentai skiriasi nuo automobilių parko reagavimo komandos, todėl autonominio vairavimo programinė įranga (žinoma kaip „Waymo Driver“) kreipiasi pagalbos, jei kelyje susiduria su nepažįstama situacija.
Vairuotojų pagalbos agentai, kaip ir tas, su kuriuo kalbėjo Johnsas, gali reaguoti į vairuotojų kreipimąsi – motociklininkai gali susisiekti naudodami „Waymo“ programą ir skambinimo mygtuką transporto priemonėje. Jie taip pat gali „pradėti susisiekti, jei Waymo transporto priemonės diagnostika rodo tokį poreikį“. Tačiau jie tiesiogiai nesąveikauja su transporto priemonės vairavimo programine įranga.
Galų gale, pasak Johnso, pagal palaikymo agento nurodymus programoje „robotaxi“ grįžo į savo kursą.
Johnsas sakė, kad Waymo jam atlygino už kelionę ir nukreipė jį į savo svetainę pateikti skundą. Bendrovė susisiekė su juo ne iš karto po incidento, bet tai padarė šią savaitę, kai jo vaizdo įrašą pasiekė didžiosios naujienų agentūros.
„Mano didžiausias dalykas yra šiame skaitmeniniame amžiuje, kuriame esame, mes esame taip atsiriboję nuo žmogiškojo faktoriaus“, – sakė Johnsas „TechCrunch“. „Aš esu už AI. Aš esu priešakyje tarp AI, automatikos, robotikos, bet vis tiek yra žmogiškasis faktorius.
George'o Masono universiteto autonomijos ir robotikos profesorė Missy Cummings ir buvusi Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos vyresnioji patarėja saugos klausimais teigia, kad šis incidentas, nors ir nedidelis, rodo didesnę problemą, kurią AV įmonės turėtų išspręsti.
„Bet kurioje robotizuotoje sistemoje kažkur yra didelis raudonas mygtukas, kurį paspaudus, tas daiktas atsijungs“, – „TechCrunch“ sakė Cummingsas, pažymėdamas, kad mygtukas gali būti paslėptas kur nors automobilyje, kurį sunku pasiekti. „Ir aš jums pasakysiu, kad tai tikrai svarbi saugumo priemonė, nes kas atsitiks, jei į automobilį… kažkas įsilaužė ir transporto priemonėje yra keleivis? Jums tikrai reikia galimybės nuotoliniu būdu sustabdyti viską, kas yra automobilyje, kad jie galėtų išlipti.
Waymo papasakojo „TechCrunch“, kad iš tikrųjų „Waymo transporto priemonėse vairuotojai visada gali naudotis patraukimo mygtuku“, esančiu programoje ir keleivio ekrane, tačiau Johnsas teigė, kad palaikymo agentas jam apie tai nesakė ir jis. to nematė.
Cummingsas taip pat pažymėjo, kad dėl galimų ryšio problemų ir vartotojui nepalankių programėlių reikalaujama, kad motociklininkas aktyviai dalyvautų taisant naudojant savo programą.
„Mane tiesiog pribloškė, kad ji bandė priversti jį įeiti į savo telefoną, kad išspręstų tai, kai tai akivaizdžiai neatidėliotina situacija, kurią reikia nedelsiant išspręsti“, – sakė Cummingsas. „Ji turėjo pasakyti: „Žiūrėk, patrauk kairįjį kilimėlio kampą ant grindų ir pamatysi raudoną mygtuką. Paspauskite tą mygtuką.”