Klausimas, persekiojantis Fiskerio bankrotą
Žlugus elektromobilių startuoliui „Fisker“ išgyvenant bankrotą, atkaklus ir sudėtingas klausimas tapo proceso momentu: ar jo vienintelis užtikrintas skolintojas „Heights Capital Management“ nusipelno būti eilės priekyje, kad gautų pajamas iš likvidavimo?
Heights išlaikė nedviprasmišką „taip“. Tačiau šalims ruošiantis posėdžiui pirmadienio rytą pasirodė nauja informacija, kol paskutinės minutės posūkis viską supurtė.
Fiskeris vėlai sekmadienį pasiekė susitarimą su Heights, kad per ateinančias tris savaites jis susitars, kaip likviduoti savo turtą. Jei pasiseks, byla gali likti 11 skyriuje. Jei ne, ji būtų paversta 7 skyriumi – būsena, kuri veiksmingai panaikintų Fiskerį visam laikui. Tai taip pat gali nutraukti bet kokią galimybę sužinoti daugiau apie tai, kaip Heightsas pasiekė šią galios poziciją.
Pirma, trumpa santrauka: „Heights“ (finansinių paslaugų bendrovės „Susquehanna International Group“ filialas) 2023 m. paskolino „Fisker“ apie 500 mln. Tai reiškė, kad startuolis galėjo sumokėti skolą arba paversti jį atsargomis. Todėl paskolos nebuvo užtikrintos jokiu užstatu. Tačiau „Fisker“ pavėlavo pateikti savo trečiojo ketvirčio finansinius rezultatus lapkritį, o tai pažeidė Heights susitarimo paktą. Siekdamas ištaisyti pažeidimą, „Fisker“ įkeitė visą savo turtą „Heights“, iškeldamas pirmąją vietą bankroto metu. Heights teigia, kad vis dar yra skolingas daugiau nei 180 mln.
Neseniai Heights nusprendė pakeisti bankroto bylą į 7 skyrių, kuris, pasak įmonės, pasiūlytų greitesnį ir pigesnį būdą likviduoti likusį Fisker turtą. Tuo tarpu „Fisker“ nagrinėjo 11 skyriuje numatytą atvejį, leidžiantį įmonei išlikti gyvai su skeleto įgula, kuri daugiausia dėmesio skiria savo atsargų pardavimui Niujorke įsikūrusiai lizingo bendrovei.
Perėjus į 7 skyrių, šios išlaidos būtų sutaupytos ir iškiltų naujų iššūkių. Startuolio teisininkai teigė, kad 7 skyrius apsunkintų likusių „Fisker“ transporto priemonių paruošimą parduoti, nes tai iš esmės galėtų sustabdyti verslą ir perduoti bylą patikėtiniui.
7 skyriuje numatytas pertvarkymas taip pat priartintų Heights prie likvidavimo pajamų, kad būtų galima nuodugniai suabejoti jos, kaip prioritetinio skolintojo, statusu.
Neužtikrintų kreditorių komitetas stengėsi atskleisti šią informaciją.
Komitetas, vadovaujamas neužtikrintų kreditorių, tokių kaip kontraktų gamintojas „Magna“ ir didžiausias „Fisker“ skolintojas JAV bankas, praleido kelias savaites tirdamas „Heights“ ir „Fisker“ santykius ir tai, kas nutiko praėjusių metų pabaigoje, kai EV startuolis įkeitė savo turtą finansų įmonei.
Prieš tai, kai Fiskeris ir Heightsas pasiekė susitarimą per vienuoliktą valandą, pirmadienio posėdis buvo rengiamas taip, kad komitetas galėtų paskelbti kai kurias savo išvadas. Komiteto prieštaravimas dėl 7 skyriaus pakeitimo buvo pateiktas antspaudu. Tačiau papildomi dokumentai parodė skaidrę, kurioje teigiama, kad Heightsas „pasipelnė iš Fiskerio mirties spiralės, taip pat sąrašas įrodymų, kuriais komitetas planavo remtis pirmadienio posėdyje.
Šiame sąraše buvo penki el. laiškai iš „Fisker“ įkūrėjo, finansų direktoriaus ir COO Geetos Gupta-Fisker „Heights“ generaliniam direktoriui Martinui Kobingeriui, taip pat keli tekstiniai pranešimai tarp jų. Tie pranešimai galėjo šiek tiek paaiškinti šį nuolatinį klausimą dėl Heights vaidmens per Fiskerio panaikinimą. Tačiau jų įrašymas į viešąjį įrašą buvo panaikintas, kol vyksta derybos dėl susitarimo.
Vėlyvą sekmadienį įvykęs Fiskerio pasisakymas sumažino ir kitokį spaudimą Heightsui, nes kelios šalys, įskaitant Teisingumo departamentą, prieštaravo Heightso bandymui pakeisti bylą.
DOJ prieštaravo Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos vardu, rašydamas, kad pakeitimas į 7 skyriaus atvejį „kelia pavojų visuomenės saugumui“, nes gali sutrukdyti Fiskerio bandymams ištaisyti kelis aktyvius atšaukimus. Paties Fisker prieštaravimas, pateiktas praėjusią savaitę, sutiko su tuo, pažymėdamas, kad jis ištaisė tik apie 1 400 iš daugiau nei 3 000 parduodamų.
Jordanas Muelleris, konsultantas, dirbantis su Fisker, pareiškime teigė, kad „aptarnavimo technikų, atsakingų už transporto priemonių paruošimą sandėliavimo aikštelėse visoje šalyje, darbuotojų skaičius per pastarąsias kelias savaites buvo žymiai sumažintas, o tai gali kelti pavojų“ galimybei visiškai įvykdyti sandorį. “[M]Darbo jėgos iškalba jau smarkiai nukentėjo, atsižvelgiant į šiuos 11 skyriaus atvejus ir ypač po to, kai buvo pateiktas prašymas pakeisti pakeitimą“ į 7 skyrių, rašė jis.
Visi šie prieštaravimai, įskaitant komiteto užantspauduotą prieštaravimą, artimiausioms trims savaitėms yra nuošalyje. Tačiau jie gali vėl pradėti žaisti, jei nebus pasiektas susitarimas ir Heights bei Fisker pereis į 7 skyrių.
Dougas Mannalas, Morrison Foerster LLP advokatas, atstovaujantis neužtikrintų kreditorių komitetui ir praeitame posėdyje apkaltinęs Heights naudojant Fiskerį kaip „pinigų medį“, pirmadienį pareiškė, kad „tikisi“, kad susitarimas pavyks.
„Kai pradėjau sekmadienio kelionę į Vilmingtoną [Delaware], maniau, kad šiandien surengsime visiškai ginčijamą įrodymų posėdį“, – pirmadienio posėdyje sakė Mannal. „Daug kas pasikeitė“.
Scottas Greissmanas, advokatas iš White & Case LLP, atstovaujantis Heights, sakė, kad „išlaiko atvirą protą“, kad susitarimas gali būti pasiektas, tačiau dar kartą pabrėžė, kad, jo manymu, „nieko neliks“, jei Fiskerio bankrotas išliks ginčytinas. Jis padėkojo Fiskerio teisininkų komandai, sakydamas, kad „negalėjo būti lengvas sprendimas“ sutikti su 7 skyriaus pakeitimu.
Jis taip pat sakė, kad Heightsas buvo „labai santūrus“, nes buvo daug „įkyrių įrašų“ apie įmonės santykius su Fisker. „Nemanau, kad mums šiandien reikia kelti reikalo, ir aš tikrai nenoriu, tiesą sakant.
Dabar skirtingos pusės praleis kelias ateinančias savaites bandydamos išsiaiškinti, kaip padalyti pajamas, gautas pardavus laivyną, taip pat dėl bet kokio kito turto likvidavimo. Nors pardavus laivyną „Fisker“ turėtų būti grąžinta iki 46,25 mln. USD, savaitgalį Heightsas teigė, kad net 90 % šios sumos galėtų būti skirta administracinėms išlaidoms ir teisiniams mokesčiams padengti, paaiškinant, kodėl įmonė taip nori pertvarkyti. į 7 skyriaus bylą.
Vis dar lieka klausimas, kokį dar Fisker turtą gali parduoti. Bendrovės teisininkai teigė, kad jos sutartinės gamintojos „Magna“ gamykloje Austrijoje yra šimtų milijonų dolerių vertės įrangos, o „Fisker“ tvirtino, kad bendras turtas yra apie 1 mlrd. Tačiau Fisker dukterinei įmonei Austrijoje vyksta nemokumo procesas ir neaišku, ar koks nors turtas užsienyje bus uždarytas į šią procedūrą.
„Jei negalime [reach a settlement] per tris savaites tai signalas, kad to padaryti negalima“, – pirmadienį sakė Daviso Polko advokatas Brianas Resnickas, atstovaujantis Fiskeriui. Posėdžiui pasibaigus, Resnickas paleido Greissmaną ir nuoširdžiai paspaudė ranką.