Tvirtas dirbtinio intelekto robotas Carter Pro sukurtas dirbti su žmonėmis ir būti jų judinamas
Stebint, kaip Carter Pro robotas naršo demonstracinio sandėlyje Robust AI San Karlose, Kalifornijoje, būstinėje, iš karto pastebimi du dalykai. Pirmasis yra lentynos: standartizuotos, modulinės ir parduodamos. Vieliniai rėmai atrodys pažįstami kiekvienam, praleidusiam laiką sandėliuose, ir tai tikrai dėl dizaino.
Antras dalykas yra ne matomas paties roboto su ratu elementas, o tai, kaip žmonės erdvėje bendrauja su savo automatizuotu bendradarbiu. Kai Carteris keliauja po sales, „Robust“ darbuotojai jį paima ir perkelia. Tai skamba kaip nedidelis skirtumas, bet tai pastebima šiame pasaulyje, kuriame žmonės ir robotai dirba greta.
Saugos klausimas nebuvo pakankamai reguliariai keliamas istorijose apie robotų humanoidų atsiradimą darbo aplinkoje. Nors kai kurios įmonės peržengė tuos laikus, kai pramoniniai ginklai buvo laikomi saugos narvuose, visada yra rizika, kai žmonės dirba kartu su autonomiškai judančia metaline sistema. Po velnių, elektriniai šakiniai krautuvai buvo naudojami nuo 1930-ųjų ir vis dar reguliariai patiria traumų darbo vietoje.
Galimybė rankiniu būdu perkelti robotą gali būti svarbi pramoninių robotų sistemų diegimo ateityje dalis. Carteriui tai reiškia daugiau nei tiesiog tapti pasyvia įranga, bet veikiau pajusti taikomą jėgą ir atitinkamai reguliuoti. Taip pat yra ryškiai oranžinė vairas, leidžiantis valdyti viena ranka – stebėtinai sudėtingas iššūkis kuriant tokią sistemą.
Tai, kad bendradarbiavimo pobūdis yra pagrindinis sistemos principas, nenuostabu, atsižvelgiant į steigėjų kilmę. Prieš Robust CTO Rodney Brooks įkūrė Rethink Robotics, kurios pagrindinis dėmesys buvo skiriamas žmogaus ir roboto sąveikai (HRI). Nors daug erdvės stulpelyje buvo skirta ateičiai, kurioje humanoidai ir kiti robotai visiškai pakeitė savo kolegas žmones, geriausiu atveju tai yra tolima vizija.
Žmonės ir robotai artimiausioje ateityje dirbs greta, todėl svarbu užtikrinti, kad galėtume tai daryti saugiai.
Kitas Carterio skirtumas, Brooksas greitai pabrėžia, yra fotoaparatų, o ne lidaro, naudojimas. Tai žingsnis, kuris populiarėja tarp autonominių mobiliųjų robotų (AMR) gamintojų. Kainodara yra didelė to galvosūkio dalis, tačiau yra papildomų priežasčių, kodėl „lidar“ gali būti ne geriausias sprendimas sandėlyje.
Daugelis partnerių išbandė ankstyvąją sistemos versiją prieš išleidžiant gamybos modelį. „Praėjo kiek daugiau nei savaitė, kai nuo gamybos linijos nukrito pirmasis“, – „TechCrunch“ pasakoja Brooksas. DHL yra pirmasis stambus klientas, apie kurį buvo pranešta viešai, tačiau nors pasaulinė logistikos įmonė, be jokios abejonės, turi daugiau nei pakankamai darbo, kad robotikos startuolis būtų užimtas ateinantį dešimtmetį, Brooksas teigia, kad Robust sąmoningai diversifikuoja savo klientų portfelį.
„Mes neketiname daryti verslo tik su DHL“, – aiškina jis. „Walmart turėjo visą krūvą robotikos kompanijų, o paskui ją uždarė, o dabar tos robotikos įmonės turi bėdų. DHL aiškiai nurodėme, kad jie gauna tik tam tikrą procentą mūsų sukurtų robotų, nes turime turėti platesnę klientų bazę.