„Ziina“ investuoja 22 mln. USD, nes JAE įsikūrusios mažoms įmonėms skirtos „fintech“ sparčiai auga
2021 m. birželio mėn. Ziina, ką tik baigusi pirmąją YC grupę tais metais ir užsitikrinusi 7,5 mln. USD pradžią, pristatė savo „fintech“ programą 20 000 mažmeninių klientų, leisdama jiems siųsti ir gauti pinigus.
Po trejų metų Dubajuje įsikūręs startuolis, kuris dabar turi 50 000 mažmeninių ir verslo klientų po to, kai išplėtė savo pasiūlymus, kad atitiktų labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių poreikius JAE, surinko 22 mln. USD A serijos finansavimą, kuriam vadovauja „Altos Ventures“.
Iš tiesų, toks didelis tolesnis finansavimas, nepaisant pasaulinio finansavimo sulėtėjimo, pabrėžia investuotojų pasitikėjimą fintech įmonės augimu – bendrovė teigia, kad per pastaruosius metus klientų skaičius išaugo 34 %, o jos pajamos išaugo dešimt kartų. per tą patį laikotarpį.
Vienas iš įkūrėjų ir generalinis direktorius Faisalis Toukan sakė TechCrunch, kad trys veiksniai padarė Ziina ypač įdomią investuotojams. Tai apima sparčiai besiplečiantį MVĮ segmentą JAE, jo dėmesį į produktų skatinamą augimą ir neseniai įgytą centrinio banko licenciją.
Plečiasi SVV segmentas
„Ziina“ atsirado kaip „peer-to-peer“ (P2P) mokėjimo programa, skirta padalyti sąskaitas, pavyzdžiui, už grupines keliones ar nuomą. Pasak Toukano, nors programa įgijo populiarumą tarp mažmeninės prekybos klientų JAE, kai kurie įmonėms vadovaujantys asmenys taip pat siekė naudoti skaitmeninę piniginę mokėjimams siųsti ir gauti.
Reaguodama į tai, „Ziina“ organiškai išplėtė savo platformą į du segmentus: „Ziina Personal“, skirtą sąskaitų dalinimui tarp draugų, ir „Ziina Business“, skirtą mokėjimų surinkimui. Pirmoji verslo funkcija leido vartotojams siųsti mokėjimo nuorodas ir gauti mokėjimus per Apple Pay, Google Pay, MasterCard ir Visa.
Didėjant įmonių paklausai, Ziina sukūrė daugiau joms skirtų produktų: mokėjimo šliuzą (patikrą), integruotą su tokiomis platformomis kaip WooCommerce ir Shopify, skirtus mokėjimams internetu, pardavimo vietos (POS) sprendimus asmeniniams mokėjimams naudojant QR kodus ir mokėjimus. per socialinius tinklus. Be šių funkcijų, Ziina pridėjo CRM funkcijas, kad įmonės galėtų sekti informaciją apie klientus ir sąveiką.
YC remiamas startuolis ir toliau siūlo savo P2P paslaugą, tačiau aišku, kodėl dabar daugiausia dėmesio skiriama mažoms įmonėms. Startuolis skirtas nepakankamai aptarnaujamai 560 000 MVĮ JAE rinkai, kurios sudaro daugiau nei 94% visų įmonių ir sudaro apie 60% šalies BVP. 2023 m. maždaug 77 % JAE MVĮ buvo pritaikę skaitmeninius mokėjimus, todėl didėja finansų valdymo priemonių paklausa.
„Mes esame „viskas viename“ platforma, skirta įmonėms gauti mokėjimus JAE, iš vien tik vartotojų programėlės tapusi ekosistema, jungiančia vartotojus ir įmones mokėjimams vienoje platformoje“, – pokalbyje paaiškino Toukanas. „Mes žiūrime į bendrą patirtį, nes vartotojai gali mokėti įmonėms, įmonės gali mokėti vartotojams ir tada sukurti tinklo efektą dviejuose klientų segmentuose. Ir tai yra vienas iš pagrindinių mūsų produktų strategijos ir verslo skirtumų. Taigi iš esmės viskas turėtų būti vienoje ekosistemoje, kurioje žmonės turėtų finansiškai patikimą partnerį.
Produktu skatinamas augimas
Produkto požiūriu, Ziina teigia, kad ji sprendžia tris esminius MVĮ mokėjimų erdvės sunkumus: prieinamumą, išlaidų skaidrumą ir vartotojo patirtį.
Kalbant apie prieinamumą, MVĮ gali naudoti „fintech“, kad atidarytų sąskaitas ir sukurtų mokėjimų apdorojimo įrenginį per kelias minutes, o ne per kelias savaites.
Kalbant apie išlaidas, Ziina teigia, kad siūlo paprastą kainodarą be paslėptų mokesčių – 2,6% plius 1 AED (apie 0,25 USD) už kiekvieną mokėjimo nuorodą ir POS operaciją ir 2,9% plius 1 AED už kiekvieną mokėjimo šliuzo operaciją.
Galiausiai klientai turi prietaisų skydelį, skirtą stebėti ir suderinti mokėjimus internetu ir neprisijungus bei mokėjimo nuorodas.
Per pastaruosius metus sparčiai augant Ziinai, dabar ji aptarnauja 50 000 aktyvių vartotojų, įskaitant mažmeninius ir verslo klientus; jos verslo klientai naudojasi madomis ir žaidimais, kelionėmis ir turizmu. Toukanas taip pat informuoja „TechCrunch“, kad dabar startuolis apdoroja apie 1 050 dirhamų (280 USD) kas 60 sekundžių ir siekia 1,1 mlrd. dirhamų (~ 300 mln. USD) per metus, palyginti su 550 mln. dirhamų (~ 150 mln. USD) pernai.
„Ziina“ išaugo daugiausia dėl produktų vadovaujamų pastangų be specialios pardavimų komandos. Pasak generalinio direktoriaus, 55% klientų atvyko natūraliai, o likusieji – iš B2B rekomendacijų.
Tačiau, kadangi ji ir toliau plečiasi ir teiks daugiau finansinių paslaugų pagal gautą banko licenciją, tai greičiausiai pasikeis. Bendrovė pradeda savo pirmuosius pardavimus, įskaitant kai kuriuos iš „Revolut“.
„Ziina“ teigia esanti pirmoji įmonė, remiama rizikos kapitalo, turinti JAE centrinio banko išduotą saugomos vertės įrenginio (SVF) licenciją. Tai leidžia „fintech“ pasiūlyti daugiau finansinių sprendimų (išskyrus skolinimą, kuriam reikalinga atskira licencija) ir uždirbti pajamų iš plaukiojimo, kai klientai, pavyzdžiui, laiko turtą platformoje.
Toukan mano, kad ši licencija ir finansinė produktų ekosistema (fintech greitai imasi išlaidų valdymo, kai bus išleistas kortelių produktas ZiiCard) suteikia Ziina pranašumą prieš kitus regioninius fintech, teikiančius persidengiančias finansines paslaugas. Pavyzdžiui, „Paymob“ teikia POS terminalus; „Tabby“ didina savo finansinius pasiūlymus ne „pirk dabar, mokėk vėliau“; Telda siūlo P2P mokėjimus; o Mamo užsiima išlaidų valdymo verslu.
Nepaisant šios konkurencijos, generalinis direktorius, kuris kartu su Sarah Toukan ir Andrew Gold įkūrė „fintech“, „Ziina“ mato didelį rinkos potencialą sparčiai augančiame mokėjimų sektoriuje vartotojams ir įmonėms visame MENA regione.
„Atrodo, kad Artimieji Rytai auga gana stipriai, ypač kalbant apie BVP augimą. Ir JAE yra vienas iš pionierių“, – pastebėjo generalinis direktorius. „Jei mes „Ziina“ tinkamai atliksime savo darbą, o tai labai džiaugiamės, po ketverių metų platformoje turėtume turėti 200 000 aktyvių verslo įmonių per mėnesį, atsižvelgiant į MVĮ augimą JAE. Ir jei pažvelgtumėte į tokius žaidėjus kaip „Nubank“ Brazilijoje, jie pasiekia 10–20% skverbties į rinką tikslus. Taigi mes ketiname tai padaryti ir būti regiono nubanku.
A serijos ture taip pat dalyvavo „Activant Capital“, „Avenir Growth“, „Fintech Collective“, „FJ Labs“, „Jabbar Internet Group“, „Middle East Venture Partners“ ir „Y Combinator“. Dėl to bendra Ziinos įmonė nuo jos įkūrimo 2020 m. padidėjo iki daugiau nei 30 mln.